Tartalomjegyzék
««« Előző rész | Tartalomjegyzék | Következő rész »»» |
Forrás: Kéri Katalin: Adatok és művek a nem nyugati kultúrák neveléstörténetének kutatásáról (historiográfiai áttekintés).
PTE BTK, Neveléstudományi Intézet, Pécs, 2015, Tartalomjegyzék
Letöltés: [.pdf] [.txt] [stream] [.epub] [.mobi] [.html] [.zip]
Címlap | 0-0 |
Impresszum | 2-2 |
Bevezetés | 7-9 |
Szemléletváltás az egyetemes neveléstörténet értelmezésében | 11-26 |
A világméretű perspektíva szükségessége | 12-14 |
Alapművek a nyugati és „nem-nyugati” kultúrák nevelési múltjáról | 14-24 |
Az egyetemes neveléstörténeti munkák jellemzői | 24-26 |
Globális történelem és összehasonlító történeti módszer | 27-45 |
Átfogó és összehasonlító világtörténet a felvilágosodás századában | 27-37 |
Egyetemes történelem a 18-19. századi Magyarországon | 37-44 |
Világtörténet a 19. századi hazai sajtóban: néhány példa | 44-45 |
A kínai neveléstörténet hazai bemutatása a 20. század elejéig | 47-80 |
A Kína-kutatások története és jelene dióhéjban | 47-50 |
A kínai nevelés története a nyugati neveléstörténet-írásban | 50-52 |
A kínai nevelés történetének bemutatása Magyarországon a 19. század elejétől | 53-77 |
Adatok a sajtócikkekben | 53-59 |
Kína neveléstörténete a pedagógiai szakirodalomban | 59-77 |
A kínai neveléstörténet megítélésének jellemzői a korszakban | 78-80 |
A japán neveléstörténet a hazai nyomtatott forrásokban | 81-108 |
A Japán-kutatások történetéről röviden | 81-88 |
Nemzetközi kutatások | 81-82 |
A hazai japanológia | 83-88 |
Japán a nyugati neveléstörténet-írásban | 89-91 |
Hazai források a japán nevelés történetéről | 92-106 |
A japánok műveltségéről, nevelési szokásairól írt hazai vélemények jellemzői | 106-108 |
India és az indiai neveléstörténet bemutatása az újkortól a 20. század közepéig | 109-128 |
Adalékok az India-kutatások történetéhez | 109-111 |
India a magyar forrásokban és legismertebb hazai kutatói | 111-113 |
Az indiai neveléstörténetről készült művek | 114-116 |
Forráskiadások | 116-120 |
India nevelés- és művelődésügye a 19. század közepének magyar sajtójában | 120-124 |
India neveléstörténete Lubrich és Fináczy könyveiben | 125-127 |
Az Indiáról írt művek főbb jellemző gondolatai | 127-128 |
Az iszlám neveléstörténetének kutatása | 129-180 |
Az európai kutatások és eredményeik | 129-158 |
Monográfiák | 129-140 |
Forráskiadások | 140-153 |
Tanulmányok | 153-155 |
Egyetemes neveléstörténeti kézikönyvek | 155-158 |
Muszlim neveléstörténet és iskolaügy a hazai szakirodalomban | 159-178 |
Az orientalisztika születése Magyarországon | 159-162 |
Írások a muszlim nevelésügyről | 162-169 |
Az iszlám nevelésügye a Magyar Paedagogia című folyóiratban | 169-178 |
Összegzés | 179-180 |
A kutatási eredmények összefoglalása | 181-183 |
Függelék | 185-200 |
1. Szempontok az egyetemes neveléstörténet tanulmányozásához | 185-189 |
2. Fogalomtár a nem nyugati nevelés történetének tanulmányozásához | 190-200 |
Hátlap | 0-0 |
Forrás: Kéri Katalin: Adatok és művek a nem nyugati kultúrák neveléstörténetének kutatásáról (historiográfiai áttekintés).
PTE BTK, Neveléstudományi Intézet, Pécs, 2015, Tartalomjegyzék
««« Előző rész | Tartalomjegyzék | Következő rész »»» |