Publikációk
[•] Monográfiák, szakkönyvek
[•] Egyetemi jegyzetek
[•] Szerkesztői munka (nyomtatott könyvek, folyóiratok)
[•] Szerkesztői munka (elektronikus könyvek)
[•] Könyvfejezetek
[•] További tudományos közlemények
[•] Szakfordítások
[•] Tudományos-ismeretterjesztő cikkek
[•] Recenziók
[•] Nyilvános dokumentumtárban őrzött kéziratok
[•] Televíziós előadások, egyéb szereplések
[•] Rádiós előadások, riportok
[•] Konferencia-szereplések, tudományos előadások
[•] Bevezetők, előszavak, köszöntők
↑ Monográfiák, szakkönyvek
[•] Adatok és művek a nem nyugati kultúrák neveléstörténetének kutatásáról.
(historiográfiai áttekintés)
PTE BTK, Neveléstudományi Intézet, Pécs, 2015, 200 o.
[•] Allah bölcsessége. Bevezetés az iszlám nevelés- és művelődéstörténetébe.
Pro Pannonia Kiadó, Pécs, 2010, 304 o.
[•] Nevelés és művelődés Hispániában. Történelmi tanulmányok.
SZTE – PTE, Szeged – Pécs, 2009, 210 o.
[•] Hölgyek napernyővel. Nők a dualizmus kori Magyarországon 1867-1914.
Pro Pannonia Kiadó, Pécs, 2008, 222 o.
[•] Holdarcú, karcsú ciprusok – Nők a középkori iszlámban.
Terebess Kiadó, Terebess Text, Budapest, 2003, 110 o.
[•] Nevelésügy a középkori iszlámban.
Iskolakultúra Könyvek 16, Pécs, 2002, 230 o.
[•] Bevezetés a neveléstörténeti kutatásokba.
Műszaki K., Budapest, 2001, 120 o.
↑ Egyetemi jegyzetek
[•] Mi a neveléstörténet? Mozaikok a nevelés történetéből II.
Pécs, 1997. JPTE TKI. 100 o.
[•] Kéri Katalin – Ambrus Attila József: Szárnyaljon a képzeleted!
Budapest, 1996. Calibra Kiadó. 40 o.
[•] Neveléstörténet – Egyetemes és magyar neveléstörténet az ókortól
a XX. század 2. feléig.
Budapest – Pécs, 1996. ORFK-JPTE TTK (továbbképzési anyag). 52 o.
↑ Szerkesztői munka (nyomtatott könyvek, folyóiratok)
[•] Kéri Katalin – Forray R. Katalin: Társadalmi nemek.
(Educatio 2007/IV. szám) Budapest, 2007. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. 204 o.
[•] Kéri Katalin – Bárdossy Ildikó – Forray R. Katalin:
Tananyagok a pedagógia szakos alapképzéshez.
Budapest – Pécs, 2006. HEFOP Konzorcium. 260 o.
[•] Ezerszínű világ – Dolgozatok a neveléstörténet köréből.
Pécs, 2000. PTE-TKI. 200 o.
[•] Távoli tájak, ismeretlen gyerekek. Mozaikok a nevelés történetéből III.
Pécs, 1997. JPTE TKI, 170 o.
[•] Kéri Katalin – Ambrus Attila József: A sokoldalú ember.
Budapest, 1996. Calibra Kiadó, 242 o.
[•] A tudás kapui. Mozaikok a nevelés történetéből I.
Egyetemes neveléstörténeti szöveggyűjtemény.
Budapest, 1995. JPTE-PSZM – Tárogató Kiadó. 136 o.
↑ Szerkesztői munka (elektronikus könyvek)
[•] Társadalmi nem és oktatás. Konferenciakötet.
PTE „Oktatás és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskola kiadványa, Pécs, 2011.
[•] Kéri Katalin – Bárdossy Ildikó – Forray R. Katalin:
Tananyagok a pedagógia szakos alapképzéshez. Budapest – Pécs, 2006. HEFOP Konzorcium.
[•] Tovatűnő álom – Válogatás a gyermekkortörténet európai forrásaiból.
Szöveggyűjtemény. Pécs, 1999. OSZK-MEK
[•] Tollam szivárványba mártom – Források az európai nőtörténet köréből az ókortól
a 20. századig. Szöveggyűjtemény Pécs, 1999. OSZK-MEK
[•] Nem iskolás fokon… (pedagógiai, neveléstörténeti tanulmányok).
Konferencia-előadások. Pécs, 1998. OSZK-MEK
[•] Magyar nők a dualizmus korában (1867-1914 között). Pécs, 1998. augusztus 22.
IQDEPO (Dimenzió Software Magazin 21.)
[•] Mozaikok a nevelés történetéből. Pécs, 1997. december 1. IQDEPO
(Dimenzió Software Magazin 12.)
[•] Érdekességek a nők történetéből. Pécs, 1996. július 24. IQDEPO
(Dimenzió Software Magazin 8.). OSZK-MEK
↑ Könyvfejezetek
[•] Művek a nőkről, tanulási jogaikról a kora újkori Itáliában.
Bús Imre – Klein Ágnes – Tancz Tünde (szerk): Értékörzés és -átadás – Nevelés- és
művelődéstörténeti tanulmányok (Jubileumi kötet Kurucz Rózsa tiszteletére).
PTE IGYK, Szekszárd, 2012, 17-23. o.
[•] Korai hazai források a nőkről és tanuláshoz való jogukról.
In: Útjelzők. Tanulmányok Forray R. Katalin 70. születésnapjára.
Szerk.: Orsós Anna – Trendl Fanni, PTE BTK, Pécs, 2012. 154-165. o.
[•] Hervasztó jelen, virágzó jövő. Gyermekábrázolás a Nők Lapja címoldalain
az 1950-es években. In: Ifjúkorok, gyermekvilágok. II. Szerk.: Szabolcs Éva.
Eötvös József Könyvkiadó, Budapest, 2009. 111-166. o.
[•] Gyermekábrázolás az 1950-es években a Nők Lapja címoldalain.
In: Új kutatások a neveléstudományokban 2008. Hatékony tudomány, pedagógiai kultúra,
sikeres iskola. Szerk.: Kozma Tamás – Perjés István.
MTA Pedagógiai Bizottsága, Budapest, 2009. 203-211. o.
[•] Katalin Kéri: Los comienzos de la educación especial o pedagogía curativa en Hungría
en el siglo XIX. In: El largo camino hacia una educación inclusiva: La educación
especial y social del siglo XIX a nuestros días. Coord.: María Reyes Berruezo Albéniz,
Susana Conejero López, Pamplona-Iruñea, 29, 30 de junio y 1 de julio de 2009,
I. Universidad Pública de Navarra, Vol. 1, 2009, ISBN 978-84-9769-244-1, págs. 271-282
[•] Művelődés a középkori al-Andalúszban, különös tekintettel a nők lehetőségeire.
In: Berta Tibor et al. szerk.): Az identitás régi és új koordinátái. – Tanulmányok
Anderle Ádám 65. születésnapjára. Palatinus, Szeged-Budapest, 2008, 36-43. o.
[•] Antonina de Gerando. In: Femmes pédagogues. t. I. – De l’Antiquité
au XIXe siècle. Dir.: Houssaye, Jean. Paris, 2008. Ed. Fabert, 585-610. pp.
[•] Thérèse Brunsvick. In: Femmes pédagogues. t. I. – De l’Antiquité
au XIXe siècle. Dir.: Houssaye, Jean. Paris, 2008. Ed. Fabert, 281-309. pp.
[•] Az egészség kultúrtörténeti megközelítése (az ókortól a 18. századig).
In: Egészségpszichológia a gyakorlatban. II. rész, II. fejezet.
Szerk.: Kállai János, Varga József, Oláh Attila;
Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, 2007, 37-50. o.
[•] Egyetemes neveléstörténet és történeti, neveléstudományi komparatisztika.
In: Tananyagok a pedagógia szakos alapképzéshez. Szerk.: Bárdossy Ildikó,
Forray R. Katalin, Kéri Katalin, Budapest-Pécs, 2006. HEFOP Konzorcium 13-45. o.
[•] Katalin Kéri: La medicina precolombina y su influencia en Europa del siglo XVI (algunos
datos y aspectos) – Viejos y nuevos encuentros entre Europa y América Latina.
In: Ferenc Fischer – Gábor Kozma – Domingo Lilón (eds.): Iberoamericana
Quinqueecclensiensis 4. – Ponencias presentadas en el II EncUEntro en Pécs de
Investigadores del Mundo Iberoamericano – Coloquio internacional.
Pécs, el 2 y el 3 de mayo de 2005.
Universidad de Pécs, Centro Iberoamericano. Pécs, 2006, pp. 679-699.
[•] Lépések a valóban egyetemes neveléstörténet felé.
In: Tanulmányok a neveléstudomány köréből 2005. Szerk.: Kelemen Elemér, Falus Iván.
Budapest, 2006. Műszaki Kiadó, 119-135. o.
[•] Gyermekkép Magyarországon az 1950-es évek első felében
In: Pukánszky Béla (szerk.): Két évszázad gyermekei
– A tizenkilencedik-huszadik század gyermekkorának története.
Budapest, 2003. Eötvös József K. 229-245. o.
[•] Zarándoklatok és tanulmányutak az iszlám világában.
In: Zarándokutak. Vallástudományi töprengések a harmadik évezred közepén.
Szerk.: Ádám Antal – S. Szabó Péter, Pécs, 2002. Pécsi Tudományegyetem, 48-64. o.
[•] Katalin Kéri: János Apáczai Csere. In: Premiers pédagogues: de l’Antiquité à la Renaissance.
Dir.: Houssaye, Jean. Paris, 2002. Ed. ESF, 346-367. pp.
[•] Medreszék a középkori iszlám világában. In: Muszlim művelődéstörténeti
előadások. Szerk.: Tüske László, Pécs, 2001. Iskolakultúra Könyvek 10. 67-81. o.
[•] Tudományok és tanulmányi tervek a középkori iszlám világában.
In: Muszlim művelődéstörténeti előadások.
Szerk.: Tüske László, Pécs, 2001. Iskolakultúra Könyvek 10. 46-67. o.
[•] Az 1879:XVIII. törvénycikktől a „Lex Apponyi”-ig. Adalékok a kötelező
magyar nyelvoktatás történetéhez. In: Híd a századok felett – Tanulmányok
Katus László 70. születésnapjára. Főszerk.: Hanák Péter, Pécs, 1997.
University Press Pécs, 269-280. o.
[•] Adalékok a pedagógusok Etikai Kódexének elkészítéséhez. In: Pedagógusetika.
Szerk.: Hoffmann Rózsa, Budapest, 1996. Nemzeti Tankönyvkiadó. 34-44. o.
↑ További tudományos közlemények
[•] Investigación y enseñanza: la mujer en la historia y en el presente.
Informe Húngaro In: Revista Historia de las Mujeres.
Lima, Ano XVI, No. 159, 2015/marzo – abril
[•] Nőtörténeti és lánynevelés-történeti kurzusok és kutatások
a PTE Bölcsészettudományi Karán (hazai kitekintéssel)
Autonomia és Felelősség – Neveléstudományi folyóirat.
PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 2014/1. sz., 19-31. o.
[•] Tudós nők a 17-18. századi Európában
In: Fizel Natasa – Nóbik Attila (szerk.):
Ünnepi tanulmányok a 60 éves Pukánszky Béla tiszteletére
Szegedi Egyetemi Kiadó – Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, 2014. 107-125. o.
[•] „Nők csak mértékkel olvassanak…” Adalékok a hazai női olvasóközönség
18-19. századi formálódásának történetéhez.
In: Csóka-Jaksa Helga – Schmelczer-Pohánka Éva – Szeberényi Gábor (szerk.):
Pedagógia – oktatás – könyvtár: Ünnepi tanulmányok F. Dárdai Ágnes tiszteletére.
PTE Egyetemi Könyvtár (A Pécsi Egyetemi Könyvtár Kiadványai; 12.), Pécs, 2014. 319-342. o.
[•] Nevelés- és művelődéstörténet a kompetencia alapú
tanárképzésben a Pécsi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetében
In: Arató Ferenc (szerk.): Horizontok: A pedagógusképzés reformjának folytatása
PTE Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet, Pécs, 2014. 45-57. o.
[•] Researching the History of Non-Western Education. Foreword to the Issue
HERJ – Hungarian Educational Research Journal (Non-European History of Education)
Debrecen University Press, Debrecen, 2014/november
[•] National Past and Worldwide Perspective: a Comparative Approach to the
Research of the History of Education
HERJ – Hungarian Educational Research Journal (Non-European History of Education)
Debrecen University Press, Debrecen, 2014/november
[•] Fordítóiskolák a középkori Toledóban
In: Andl Helga – Molnár-Kovács Zsófia (szerk.): Nyitottság és elkötelezettség
– Tanulmánykötet Bárdossy Ildikó 60. születésnapjára. PTE BTK NI, Pécs, 2013. 13-23. o.
[•] Tendenciák és eredmények a nőnevelés-történet nemzetközi
kutatásában – Neveléstörténet és nőnevelés-történet
Neveléstudomány (Oktatás – Kutatás – Innováció). Főszerk: Vámos Ágnes,
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 2013/3. sz. 22-39. o.
[•] „Okos asszony nem marad gyermek nélkül”
– Anyai szerep, gyermeknevelés a 17-19. századi Magyarországon.
In: Bús István (szerk.): Tanulmányok a gyermekkultúráról.
PTE IGYK – Gyermekkultúra Kutatócsoport, Szekszárd, 2013. 25-53. o.
[•] Hazai művek és viták a lánynevelésről és a női művelődésről
a XVIII-XIX. század fordulóján.
Danubius noster: az Eötvös József Főiskola tudományos folyóirata
1. évf., 2013/1. sz. (tavasz), 19-38. o.
[•] Kéri Katalin, Németh András, Pukánszky Béla, Szabolcs Éva:
Neveléstörténeti tartalmak a magyar neveléstudományi doktori iskolák programjaiban
In: Baska Gabriella – Hegedűs Judit – Nóbik Attila (szerk.): A neveléstörténet változó
arcai – A múlt értékei, jelen kihívásai és a jövő. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2013. 29-37. o.
[•] Kéri Katalin, Baska Gabriella, Hegedűs Judit, Nóbik Attila:
A neveléstörténet helyzete a pedagógia és tanár szakos képzésben.
In: Baska Gabriella – Hegedűs Judit – Nóbik Attila (szerk.): A neveléstörténet változó
arcai – A múlt értékei, jelen kihívásai és a jövő. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2013. 17-28. o.
[•] A francia és spanyol nőnevelés történetének feltárása (Historiográfiai áttekintés)
Tanulmányok Tölgyesi József 70. születésnapjára.
In: Csiszár Miklós – Mihalovicsné Lengyel Alojzia – Némethné Farkas Gabriella (szerk):
A művelődéstörténet és a pedagógia vonzásában.
Veszprémi Szemle Várostörténeti Közhasznú Alapítvány, Veszprém, 2011. 94-100. o.
[•] A kínai neveléstörténet hazai bemutatása a reformkortól a 20. század elejéig.
Sinológiai Szemle, 2010. (közlésre elfogadva, megjelenés alatt)
[•] A japán neveléstörténet a hazai nyomtatott forrásokban.
Neveléstörténet (History of Education) 15., 7. évf., 2010/3-4. sz., 17-38. o.
[•] Az egyetemes neveléstörténet tág értelmezése.
Magyar Pedagógia, Főszerk.: Csapó Benő, 110. évf., 2010/3. sz., 265-276. o.
[•] A katolikus elemi iskolák és tanítók helyzete Baranyában az I. világháború alatt.
In: Kutatás és képzés. In honorem Orosz Gábor.
Szerk.: Brezsnyánszky László – Fenyő Imre; Debrecen – Nyíregyháza, 2010. 41-53. o.
[•] Adalékok Ibn Tufajl európai utóéletéhez. In: Az átmenet egyensúlya.
Szerk.: Ferwagner Péter Ákos – Kalmár Zoltán. Áron Kiadó, Budapest, 2010. 31-40. o.
[•] Katalin Kéri: The history of education of subnormal children in Spain.
In: Normalität, Abnormalität und Devianz. Gessellschaftliche Konstruktionsprozesse und
ihre Umwälzungen in der Moderne. Hrsg.: Attila Nóbik – Béla Pukánszky.
Peter Lang, Frankfurt am Main, 2010. 211-223. pp.
[•] Katalin Kéri: Kinderdarstellung auf den Titelblättern der Nők Lapja (Illustrierte für Frauen)
in den 1950er Jahren. In: Kindheit – Schule – Erziehungswissenschaft in mItteleuropa
1948-2008. Hrsg.: Johanna Hopfner – András Németh – Éva Szabolcs.
Peter Lang, Frankfurt am Main, 2009. 55-67. pp.
[•] Egy 800 éves modern könyv. Al-Zarnúdzsí útmutatója diákoknak.
Neveléstörténet, V. évf., 2008/3-4. sz., 110-120. o.
[•] XIX. századi magyar források a spanyolországi cigányokról.
In: A láthatatlan nép. Cigányok az Ibériai-félszigeten és Latin-Amerikában.
Szerk.: Anderle Ádám. Szeged, 2008. 117-133. o.
[•] Messzi tájakon. Világ-, emberkép és gyermekszemlélet az iszlámban.
Bábák, szülésznők. Az Országos Bábaszövetség folyóirata.
VII. évf. 1. (14.) sz., 2008. május 17-20. o.
[•] Vallások együttélése a középkori Spanyolországban.
In: Kupa László (szerk.): Vallás és etnikum Közép-Európában. – Tanulmányok.
B&D Stúdió, Pécs, 2008. 13-24. o.
[•] Flemming, Williamina Paton Stevens.
In: Hockey, Thomas – Trimble, Virginia –– Williams, Thomas R. – Bracher, Katherine – Jarrell,
Richard A. – Marché II, Jordan D. – Ragep, F. Jamil – Palmeri, JoAnn – Bolt, Marvin (eds.):
Biographical Encyclopedia of Astronomers. Springer Science – Business Media, LLC. 233
Spring Street, New York, NY 10013, USA, 2007, p. 375.
[•] A nevelés és a tudás fogalmának tartalma az iszlámban. In: Pedagógián innen
és túl. Szerk.: Kiss Éva. Pannon Egyetem BTK – PTE FEEK, Pápa, Pécs, 2007, 309-313. o.
[•] Cervantes és az iszlám. Valóság, 2007/10. sz., 26-35. o.
[•] Kéri Katalin – Forray R. Katalin: Társadalmi nem és iskola. Educatio, 2007/4. sz., 543-550. o.
[•] Az aztékok kincse – A Kolumbusz előtti latin-amerikai orvoslás és hatása
a XVI. századi Európára. Valóság, 2006/11. sz., 16-23. o.
[•] Kéri Katalin – Varga Attila: Acélos Szoszó és 25 méter vörös szőnyeg – Átpolitizált
alsó tagozatos tankönyvek 1950-1956 között. Educatio, XV. évf., 2006 ősz, 3. sz., 553-566. o.
[•] Lánynevelés az aztékoknál. Bábák és szülésznők, 2006. március, 4-6. o.
[•] Kétfejű kígyók, kutyafejű emberek és más furcsaságok – Fantasztikus lények
az európai irodalomban az ókortól a 17. századig. In: Új Galaxis 10.
Szerk.: Ambrus Attila József, Kódex Kiadó, Pécs, 2006. 167-175. o.
[•] Leánynevelés az aztékok körében. Neveléstörténet, 2004/1. sz., 92-110. o.
és Bábák, szülésznők, 2006/március, 4-6. o.
[•] Régi és új utakon – Hagyomány és megújulás a neveléstörténetben.
Pedagógusképzés, 2006/1-2. sz., 175-177. o.
[•] Unamuno emlékezete. Neveléstörténet, 2006/1-2. sz., 215-224. o.
[•] Apokalipszis – Világvége-elképzelések a kanadai sci-fi irodalomban.
In: Új Galaxis 8. Szerk.: Ambrus Attila József, Kódex Kiadó, Pécs, 2006, 145-151. o.
[•] Cervantes y el islam. In: El Don Quijote húngaro. Acta Universitatis
Szegediensis, Acta Hispanica Tomus X. Ed.: Ádám Anderle, Szeged, 2005, 89-105. o.
[•] Életképek a 18. századi Törökországból. Lady Wortley Montagu levelei
a török nőkről. Világtörténet, 2005 ősz-tél, 46-60. o.
[•] „Átpillantását vágyva az egésznek…” – Enciklopédikus gondolkodás
a nevelés történetében. Neveléstörténet, 2005/3-4. sz., 80-96. o.
[•] A nők jogai a középkori iszlámban. JURA, 11. évf., 2005/2. sz., 20-29. o.
[•] „Fátyolos” problémák – Európa mai oktatásügye és a muszlimok I-II.
Új Gondolat, 2004. dec. II/3. 40-41. o. és 2005. június III/1. 44-45. o.
[•] Gyermekkortörténet Spanyolországban. Iskolakultúra, 2004/10. sz., 84-94. o.
[•] A középkori muszlim nevelési irodalom főbb témái.
Magyar Pedagógia, 2004/4. sz., 409-429. o.
[•] Muszlim nevelésügy a nyugati neveléstörténet-írásban.
Neveléstörténet, 2004/3-4. sz., 5-23. o.
[•] A muszlim nevelés elméleti és történeti alapjai.
Habilitációs értekezés tézisei, Debrecen, 2004. 32 o.
[•] Párizs 5865-ben. – A sci-fi születése Franciaországban. In: Új Galaxis 5.
Szerk.: Ambrus Attila József, Kódex Kiadó, Pécs, 2004, 17-21. o.
[•] Omlett nyolc tojásból. – A Hold a régi irodalomban. In: Új Galaxis 4.
Szerk.: Ambrus Attila József, Kódex Kiadó, Pécs, 2004, 61-71. o.
[•] La mujer azteca. In: Iberoamericana Quinqueecclesiensis 2. Eds.: Ferenc Fischer,
Gábor Kozma, Domingo Lilón, Universidad de Pécs, Centro Iberoamericano,
Pécs, 2004, 537-554. o.
[•] Kéri Katalin – Varga Attila: A pártideológia tükröződése az 1950-1953 között kiadott
alsó tagozatos tankönyvekben. Acta Paedagogica, 11-12., 2004/1-2. sz., 23-34. o.
[•] Mozlim csillagászat a középkorban. Valóság, 2003/4. sz., 24-29. o.
[•] Női egészség, női gyógyítók az aztékoknál.
Egészségnevelés, 2003/4. sz., 180-183. o.
[•] Muszlim orvosi művek a középkori Európában.
Egészségnevelés, 2003/1. sz., 33-38. o.
[•] „Az agyvelő aránylagos könnyűsége…” – Dualizmus-kori vélemények a nők
testi és lelki tulajdonságairól. Palimpszeszt, 2002/december 19. sz. (ELTE elektronikus
kiadványa, szerk.: Tóth Tünde,
URL: http://magyar-irodalom.elte.hu/palimpszeszt/19_szam/04.html)
[•] Női szépségápolás az iszlám középkori világában.
Világtörténet, 2002/tavasz-nyár, 3-20. o.
[•] Nevelésügy az aztékok körében Sahagún művei tükrében.
Valóság, 2002/5. sz., 40-50. o.
[•] Nőkép és lánynevelés az 1960-as évek Magyarországán – a tantervek tükrében.
Acta Paedagogica, 2002/4. sz., 14-21. o.
[•] Muszlim kórházak és népegészségügy a középkorban.
Egészségnevelés, 2002/3. sz., 120-125. o.
[•] Allah vendégei – A mekkai zarándoklat. Valóság, 2002/3. sz., 60-68. o.
[•] Gyermekképünk az ötvenes évek első felében.
Iskolakultúra, 2002/3. sz., 47-59. o.
[•] Holdarcú, karcsú ciprusok – A női szépség ábrázolása a középkori
iszlám irodalomban. Valóság, 2001/12. sz., 28-39. o.
[•] „Keressétek a tudást mindenütt!” – Tanulmányutak a középkori
iszlám világban. Iskolakultúra, 2001/11. sz., 3-10. o.
[•] „Egyetemes” neveléstörténet-írás – Iszlám neveléstörténet
nélkül? Valóság, 2001/8. sz., 40-51. o.
[•] Az iszlám neveléstörténet kutatásának és tanításának szükségességéről.
Acta Paedagogica, 2001/2. sz., 21-27. o.
[•] A világ díszei – Gyermekszemlélet a középkori iszlám világban.
Valóság, 2001/1. sz., 54-61. o.
[•] A „Földi Paradicsom” – A muszlim fürdőkultúra szerepe
az egészség és szépség megőrzésében. Egészségnevelés, 2001/1. sz., 36-40. o.
[•] Tudománnyal nevelni tudományra – Weszely Ödön az egyetem eszméjéről.
Új Pedagógiai Szemle, 2000/12. sz., 98-100. o.
[•] Tudományok és tanulmányi tervek a középkori iszlám világban.
Iskolakultúra, 2000/6-7. sz., 81-97. o.
[•] „Édes szirupok, gyógyító balzsamok…” – A középkori mozlim
orvoslás története. Valóság, 2000/6. sz., 58-69. o.
[•] Rousseau magyar követője az egészségnevelésről.
Egészségnevelés, 2000/3. sz., 104-107. o.
[•] „Mértékletes vidámság és tikmonyszék” – Két erdélyi tudós gondolatai
az egészségről. Egészségnevelés, 2000/1-2. sz., 47-51. o.
[•] „A tudás legyen gazdagságod” – Medreszék a középkori iszlám világban.
Iskolakultúra, 1999/12. sz., 29-40. o.
[•] Bús donnák és más csodák – Magyar utazók írásai a spanyol nőkről (1808-1911).
Valóság, 1999/7. sz., 58-65. o.
[•] Az írott szó csendes birodalma – Könyvek és könyvtárak a középkori
iszlám világban. Iskolakultúra, 1999/5. sz., 29-40. o.
[•] Alapfokú oktatás a középkori iszlám világban.
Magyar Pedagógia, 1999/1. sz., 61-71. o.
[•] Nők a fátyol mögött – Művelt nők a középkori al-Andalúszban.
Valóság (ISSN 0324-7228), XLI. évf., 1998/augusztus, 8. sz., 64-70. o.
[•] Az indusdió magja. Iskolakultúra, 1998/5. sz., 76-79. o.
[•] „A beteg szíve kedvetlen, az étele ízetlen…”.
Egészségnevelés, 1998/4. sz., 183-184. o.
[•] A felnőttek nagyított gyermekek? – Neveléstörténeti szemléletváltás
és gyerekkortörténeti kutatások. Pedagógusképzés, 1998. 116-124. o.
[•] Híres nők a csillagászat történetében. Valóság, 1998/2. sz., 84-98. o.
[•] „Sas vagy Te, jaguár vagy…!” – Egészségnevelés az aztékok körében.
Egészségnevelés, 1998/1-2. sz., 74-77. o.
[•] Egy salamancai diák naplója 1568-69-ből.
Iskolakultúra, 1998/1. sz., 125-127. o.
[•] Tanárok a középkori iszlám világban.
Magyar Pedagógia, 1998/1. sz., 17-25. o.
[•] Az Interneten át nem lehet egymásra kacsintani. In: Kooperatív stratégiák
az iskolában II., szerk.: Vastagh Zoltán, JPTE, Pécs, 1996. 108-117. o.
és Internet Kalauz, 1997/október, 58-60. o.
[•] Rendszer és Tudás : A tudományok rendszerezése és tanulmányi tervek a középkori iszlám világban.
Iskolakultúra (ISSN 1215-5233), VII. évf., 1997/október, 10. sz., 110-114. o.
[•] Női lapok a 18-19. század Európájában.
Világtörténet, 1997/ősz-tél, 74-78. o.
[•] Córdoba virágkora és II. al-Hakam könyvtára.
Valóság, 1997/7. sz., 72-76. o.
[•] Halk női hang a 18. századból. Iskolakultúra, 1997/6-7. sz., 164-166. o.
[•] Ibn Szina (Avicenna) gondolatai az egészségmegőrzésről.
Egészségnevelés, 1997/6. sz., 296-298. o.
[•] Josefa Amar y Borbón könyve az egészségnevelésről.
Egészségnevelés, 1997/5. sz., 252-253. o.
[•] Ibn Tufail, az arab Rousseau. Iskolakultúra, 1997/4. sz., 120-123. o.
[•] Női időtöltések száz évvel ezelőtt.
Valóság, (ISSN 0324-7228), XL. évf., 1997/március, 3. sz., 36-43. o.
[•] A Nagyenyedi Bethlen Könyvtár kisdedneveléssel foglalkozó könyvei.
Egészségnevelés, 1997/2. sz., 93-96. o.
[•] Nebrija, a humanista pedagógus.
Embernevelés, 1997/2. sz., 11-15. o.
[•] Egy nyelvkönyv 1539-ből. Iskolakultúra, 1997/1. sz., 109-111. o.
[•] A Belle epoque Párizsa és Párizs Bella Oterója.
Valóság, 1996/12. sz., 61-65. o.
[•] Szemléletváltás a neveléstörténet tanításában.
Iskolakultúra, VI. évf., 9. sz., 1996/szeptember, 103-107. o.
[•] Kmety képviselő úr és a „női szörnyetegek” – Egy 1907-es
parlamenti felszólalás sajtóvisszhangja. Iskolakultúra, 1996/3. sz., 101-103. o.
[•] A modern leánynevelés útjain – De Gerando Antonina.
Embernevelés, 1996/2. sz., 11-18. o.
[•] Nemzeti Távoktatási Egyetem Spanyolországban.
Magyar Felsőoktatás, 1995/10. sz., 29-30. o.
[•] Így látták a magyar nőket külföldön, a századfordulón.
Honismeret, 1995. szeptember, 69-70. o.
[•] Tanítók a baranyai római katolikus népiskolákban (1868-1918)
Iskolakultúra, V. évf., 1995/5. sz., 36-44. o.
[•] Én így tanítom az embertant.
Iskolakultúra, V. évf., 1995/18-19. sz., 85-90. o.
[•] Hátrányos helyzetben.
Család, gyermek, ifjúság, IV. évf., 1995/3-4. sz., 57-60. o.
[•] Nemi erkölcsök, magzatveszejtés a történeti Baranya református falvaiban.
Honismeret, 1995. január, 57-59. o.
[•] A katolikus elemi iskolák állapota Baranyában (1868-1914).
Baranya – Történelmi Közlemények VII-VIII. évf., 1994/95, 197-221.o.
[•] Kéri Katalin – Vitai Miklós: Óravázlatok az embertan tanításához.
In: Óravázlatok az embertan tanításához, Miskolc, 1993, 53-64. o.
[•] Juan Luis Vives élete és művei
Neveléstörténeti Füzetek 12. (Sorozatszerk.: Kelemen Elemér, Felelős szerk.: Balogh László)
Vivestől Kodályig – Neveléstörténeti évfordulók OPKM, Budapest, 1993, 3-11. o.
[•] A kisgyermeknevelés története Nyugat-Európában – Adalékok
a középkortól a XIX. század végéig.
In: Komlósi Ákos (szerk.): A szocializációs zavarok korai megelőzése – primér prevenció
a 0-3 éves korosztály körében, valamint a szakemberképzés lehetőségei és feladatai
a korai megelőzés érdekében.
Kisgyermeknevelési konferencia, Pécs, 1992 — JPTE BTK Pedagógiai Tanszék
– Comenius Oktatásszervező Bt., Pécs, 1993, 270-284. o.
[•] Gőbel János György életútja (1835-1903).
Nevelés- és Művelődéstörténeti Közlemények, Kaposvár, 1990/3. sz., 20-34. o.
↑ Szakfordítások
[•] Azték herceg intelmei fiának. Forrásközlés. Neveléstörténet 2004/1. sz., 105-107. o.
(Sahagún, Fray Bernardino de: Historia general de las cosas de Nueva España I.
Alianza Universidad, Madrid, 1988. 6/XVIII. fejezet (részlet) 366-367. o.)
[•] Azték herceg intelmei leányának. Forrásközlés. Neveléstörténet 2004/1. sz., 103-104. o.
(Sahagún, Fray Bernardino de: Historia general de las cosas de Nueva España I.
Alianza Universidad, Madrid, 1988. 6/XVIII. fejezet (részlet) 366-367. o.)
[•] Al Zarnúdzsí: A diák nevelése – A tanulás módszerei. Forrásközlés. (spanyolból és angolból,
a teljes mű fordítása) In: Kéri Katalin: Nevelésügy a középkori iszlámban. Iskolakultúra
Könyvek 16, Pécs, 2002. – Elektronikus változat
(Források: Az-Zarnújí (1947): Taclím al-Mutacallim-Taríq at-Tacallum. Instruction of
the Student: The Method of Learning. King’s Crown Press, New York.
Ford., bevez.: Grunebaum, G. E. von – Abel, M. Theodora. és Az-Zarnuji, Burham Ad-Din
(1991): Instrucción del estudiante: el método de aprender. Libros Hiperión, Madrid.
Ford., bevez.: Kattan, Olga.)
[•] Az oktatásügy kiterjesztése. In: Távoli tájak, ismeretlen gyerekek
Szerk.: Kéri Katalin, JPTE TKI, Pécs, 1997., 164. o. (R. Laidlaw: Australian
History c. könyvéből, Victoria, 1991. 161. o.)
[•] Ausztrál nevelés (társfordítóval). In: Távoli tájak, ismeretlen gyerekek
Szerk.: Kéri Katalin, JPTE TKI, Pécs, 1997. 161-164. o. (J. Rickard: Australia – A cultural
history c. könyvéből, Longman, London and New York, 1988. 85-91. o.)
[•] Az oktatásügy fejlődése Észak-Amerikában. In: Távoli tájak, ismeretlen gyerekek
Szerk.: Kéri Katalin, JPTE TKI, Pécs, 1997., 145-153. o. (Atkinson-Maleska: Historia
de la educación c. könyvből, ed. Martinez Roca, Barcelona, 1966. 128-137. o.)
[•] India neveléstörténete. In: Távoli tájak, ismeretlen gyerekek
Szerk.: Kéri Katalin, JPTE TKI, Pécs, 1997., 36-39. o. (Encyclopedia of Asian
History I. c. könyvből, ed. A. T. Embree, Charles Scribner’s sons New York, Collier
Macmillan P. London, 1988. 429-431. o.)
[•] Nevelés a XVI-XVII. századi kongói királyságban. In: Távoli tájak, ismeretlen gyerekek
Szerk.: Kéri Katalin, JPTE TKI, Pécs, 1997., 20-22. o. (Georges Balandier: La vie quotidienne
au royaume de Kongo de XVI au XVIII siècle c. könyvéből, Hachette, Paris, 1965. 211-213. o.)
[•] Sarah Bernhardt: Az internátusban (angolból)
In: A tudás kapui, Tárogató-JPTE PSZM, Budapest, 1995. 112. o.
[•] A palenciai egyetem alapításáról (spanyolból)
In: A tudás kapui, Tárogató-JPTE PSZM, Budapest, 1995. 63. o.
[•] Egy northami elemi iskola igazgatójának, Fabiannak feljegyzései (olaszból) In: A tudás kapui,
Szerk.: Kéri Katalin; Tárogató-JPTE-PSZM, Budapest, 1995. 63., 64., 68., 74-76., 112., 117. o.
[•] Juan Luis Vives: Hazatérés és gyermekjátékok (spanyolból)
In: A tudás kapui, Tárogató-JPTE PSZM, Budapest, 1995. 74-76. o.
[•] Platter emlékei anyjáról és neveléséről (spanyolból)
In: A tudás kapui, Tárogató-JPTE PSZM, Budapest, 1995. 76. o.
[•] Ibn Khaldún: Nevelésemről (spanyolból)
In: A tudás kapui, Tárogató-JPTE PSZM, Budapest, 1995. 68. o.
[•] Raimundus Lullus: A gyermek neveléséről (spanyolból)
In: A tudás kapui, Tárogató-JPTE PSZM, Budapest, 1995. 64. o.
↑ Tudományos-ismeretterjesztő cikkek
[•] Toledo elméi. Békés egymás mellett fordítás. IPM, 2008/szeptember 88-98. o.
[•] Levelek a háremből. IPM, 2005/november 80-90. o.
[•] Maturáló kisasszonyok. Az érettségi vizsga hőskora. IPM, 2005/október 84-90. o.
[•] Szoknyás üstökösvadászok. IPM, 2004/október 82-87. o.
[•] Repülőszőnyegen Mekkába – Régi muszlim városok III.
A Gondolat, 2002/február, 38. o.
[•] Repülőszőnyegen Granadába – Régi muszlim városok II.
A Gondolat, 2001/augusztus, 46. o.
[•] Repülőszőnyegen Córdobába – Régi muszlim városok I.
A Gondolat, 2001/április, 40. o.
[•] Ki nemzetét tiszta szívből szerette – Hunyadi Mátyás neveltetése.
Napi Magyarország, 1998. július 4., 13. o.
[•] Széchenyi István – Magyarország tanítómestere.
Napi Magyarország, 1998. március 21., 18. o. és In: A pedagógia horizontja.
Szerk.: Brezsnyánszky László – Holik Ildikó – Tasné Zelei Veronika.
Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 2004, 30-32. o.
[•] A pécsi egyetem a középkorban.
Napi Magyarország, 1998. március 7., 16. o.
[•] „Világ közepe” a világ végén – Spanyol-Galícia.
Napi Magyarország, 1998. február 7., 19. o.
[•] Szita, szita, péntek… – Milyen könyvekből tanultak az első magyarországi
iskolások? Napi Magyarország, 1998. január 31., 20. o.
[•] Vadászat a muzulmán Spanyolországban. Nimród, 1997/6. sz., 13. o.
[•] Bécquer, a halhatatlan költő.
Új Arc, III. évf., 1994. december – 1995. február, 11. sz., 21. o.
[•] Manuel Machado, a romantikus sevillai költő. Új Arc, III. évf., 1994. május-június, 12. o.
[•] Szépség és költészet. Új Arc, III. évf., 1994. február-március, 14. o.
[•] Meddig fiatal a tanár? Új Katedra, 1993. szeptember
[•] Egy évforduló ürügyén – a tanári fizetésekről. Új Katedra, 1993. szeptember
↑ Recenziók
[•] Horváth H. Attila (2011): Informális tanulás az Aranycsapat korában.
Gondolat Kiadó, Budapest. 272 o. Magyar Pedagógia, 2012/2. sz., 125-126. o
[•] Időutazás a magyar nevelés és művelődés történetében.
(Donáth Péter könyvéről) Elektronikus Könyv és Nevelés, X. évf., 2008/3. sz.
[•] A „Debreceni Iskola” Neveléstudománytörténeti vázlata. (A Brezsnyánszky László
által szerkesztett könyvről) Magyar Pedagógia, 107. évf., 2007/3. 271-274. o.
[•] Zsigmond Anna: Amerika: Társadalom és oktatás. Fordulópontok az amerikai
oktatáspolitikában. Gondolat, Budapest. 2005. 266.
Neveléstörténet, 3. évf., 2006/3-4. sz. 169-170. o.
[•] A magyar neveléstudomány fejlődéstörténete. (Németh András könyvéről)
Pedagógusképzés, 2004/1. 121-123. o.
[•] A számvetés ideje.
Iskolakultúra, 2002/2. 117-119. o.
[•] Kéri Katalin – Fericsán Kálmán: Szerep és alkotás.
Századok, 1998/4. sz. 979-981. o.
[•] Áll előttünk nyolc virágszál.
Napi Magyarország, 1998. február 14., 18. o.
[•] Ínyencfalat Apícius tenyeréből.
Új Magyarország, 1997. december 22.
[•] Omar Khajjám tágas sátorában.
Új Magyarország, 1997. november 10., 11. o.
[•] Barangolás a neveléstörténet századaiban.
Új Magyarország, 1997. szeptember 13. 8. o.
[•] Európa a tengerre néz.
Új Magyarország, 1997. augusztus 23., 10. o.
[•] Japán ibériai százada. Világtörténet, 1997/ősz-tél, 80-81. o.
[•] Bornemissza Anna mindentudó szakácskönyve.
Iskolakultúra, 1997/2. 90-92. o.
[•] Játszanék Hellászt!
Új Pedagógiai Szemle, 46. évf., 1996/11. sz., 107-109. o.
[•] Historia de las mujeres IV. El siglo XIX.
Világtörténet, 1995. tavasz-nyár, 76. o.
[•] Diccionario de mujeres célebres.
Világtörténet, 1995. tavasz-nyár, 75. o.
[•] Kéri Katalin – Vitai Miklós: Tanítható-e az ember?
Iskolakultúra, 1994/7. 63-64. o.
↑ Nyilvános dokumentumtárban őrzött kéziratok
[•] A muszlim nevelés elméleti és történeti alapjai.
Habilitációs értekezés, DE, Debrecen, 2004. (kézirat) 244 oldal
[•] Mozaikok az egészségnevelés történetéből.
PTE, Pécs, 1999. (Kézirat) 40 oldal
[•] Magyar nők a dualizmus korában. Ph.D. értekezés és tézisek,
PTE, Pécs, 1997. (kézirat) 219 oldal + mellékletek
[•] „Embertan” a tanárképzésben. In: A társadalmi, közoktatási és szakmafejlesztési
követelmények érvényesítése a pedagógusképzésben. Kutatási jelentés.
PSZM-JPTE TKI, Pécs, 1994. 118-125. o. (Kézirat)
[•] Gondolatok a pedagógiáról és az iskoláról – Az Új Pedagógiai Szemle interjúi alapján.
In: A társadalmi, közoktatási és szakmafejlesztési követelmények érvényesítése
a pedagógusképzésben. Kutatási jelentés. PSZM-JPTE TKI, Pécs, 1994. 67-79. o. (Kézirat)
[•] A történeti Baranya megye római katolikus iskolaügye 1868-1918 között.
Egyetemi doktori értekezés, 1-2. kötet. PTE, Pécs, 1993. (kézirat) 410 oldal
[•] Gőbel János György néptanító életútja. OTDK III. díjas pályamunka, Nyíregyháza,
1989. Fejér Megyei Levéltár – Kézirattár, Székesfehérvár.
[•] Népi táplálkozás Nagyvenyimen. Megyei néprajzi és nyelvjárási gyűjtőpályázat
középiskolásoknak II. díjas pályamunka, István Király Múzeum,
Székesfehérvár. 1984. 30 oldal
[•] Cselédsors. „Így látom hazánk mezőgazdaságát diákszemmel 1983” országos középiskolás
verseny II. díjas pályamunka. Magyar Mezőgazdasági Múzeum,
Budapest, 1984. (Beadva: Nagyvenyim, 1983. február 13.)
[•] Egy Fejér megyei település dűlőnevei. Megyei néprajzi és nyelvjárási gyűjtőpályázat
középiskolásoknak II. díjas pályamunka, István Király Múzeum,
Székesfehérvár. 1983. 25 oldal
↑ Televíziós előadások, egyéb szereplések
[•] I. Nemzetközi Kisgyermek-Nevelési Konferencia. Kaposvár, 2015. február 5-6.
Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar, 7400 Kaposvár, Guba Sándor u. 40., Új tanügyi épület
Somogy Televízió, Híradó, Kaposvár, 2015. február 5.
[•] A muszlim fürdőkultúra.
Család Barát, Duna TV, Riporter: Farkas Boglárka, 2009. május 28., 10.50-11.00
[•] XIX. századi magyar nők.
7 NAP – közéleti magazin. Komló és Térsége Televízió, 2009 körül
[•] Pécsi pedagógusok: Jean Houssaye megjelent könyve apropóján
Közreműködik: Dr. Kovács Sándor és Dr. Kéri Katalin,
Tudósportré, Szerkesztő: Hangyál János, Pécs TV, 2008. február 4., 15:12:44
[•] Régi és Új utakon: Hagyomány és megújulás a neveléstörténetben
Konferencia a PAB Székházban – Közreműködik: Kéri Katalin,
Szerkesztő: Vígh Gabriella, Pécs Tv, 2005. december 2.
[•] Nőnem: Előadás a muszlim nőkről
Pécsi Kulturális Központ, Közreműködik: Kéri Katalin, Szerkesztő: Vígh Gabriella,
Pécs Tv, 2005. november 18.
[•] Az első magyar leányközépiskola
MTV 1, Magyar elsők c. műsor, Szerkesztő: Takács Vera, 2004. január 24.
[•] Nők az iszlám világában
Nyitott Egyetem – Pécsi Városi Televízió, Szerkesztő: Kosaras Attila, 2002. november 3.
[•] Nevelés és művelődés az iszlám középkori világában
Nyitott Egyetem – Pécsi Városi Televízió, Szerkesztő: Kosaras Attila, 2002. október 30.
[•] Könyvbemutató: A tudás kapui
Universitas TV – Pécsi Városi Televízió, Rendező-operatőr: Kosaras Attila
Főszerkesztő: Kismányoki Károly, 1996. május 8.
↑ Rádiós előadások, riportok
[•] Beszélgetés az Iszlámról – Formabontó: Abu Dhabi Nagydíj c. műsor
Szerkesztők: Bera Emese, Tóth Róbert, Riporter: Emesz Lilla – MR1, Kossuth Rádió, Pécs.
Elhangzott: 2012. november 4. 15.30-15.37
[•] Tradicionalitás és nőiség. – Délután c. műsor – MR6, a Régió Rádiója,
Pécs. Elhangzott: 2009. május 11. 15.10-15.50
[•] Hölgyek napernyővel. – A Társalgó című műsorban elhangzott beszélgetés
– Riporter: Marton Éva. Szerkesztő: Lehoczky Orsolya. Műsorvezető: Győri László
Elhangzott: Bartók Rádió, 2009. április 28. 19.10-19.20
[•] A háremek titka – Az Irodalmi Újság című műsor részlete –
Riporter: Markovics Ferenc Műsorvezető: Antal István. Szerkesztő: Jósvai Lívia.
Felelős szerkesztő: Kőrösi Zoltán; Elhangzott: 2002. augusztus 10., Kossuth Rádió 15:05-16:55
[•] Iszlám-Keresztény Konferencia (Riport) – Az Estidőben című műsor részlete –
Szerkesztő: Bicsák Eszter, Wolf Krisztián
Elhangzott: 2001. november 28., Pécsi Rádió 18:30-22:30.
[•] Ünnep (Beszélgetés az ünnepről) – Az Estidőben című műsor részlete
– Riporter: Gombár Gabriella Elhangzott: 2000. január 08., Pécsi Rádió 18:30-19:30
[•] Dangerous Beauty – Nők a reneszánszban – A Randevú című műsor filmekről szóló részlete.
Riporter: Balogh Róbert. Elhangzott: 1999. június 4., Pécsi FORDAN & ZENGŐ Rádió
[•] Nők tegnap (a XIX. században), ma és holnap (a XXI. században) – hétköznapok, munka,
kultúra, sport, divat, életmód, lehetőségek. Felelős szerkesztő: Rékai Gábor
Elhangzott: Mérleg 1997. július 30., Kossuth Rádió 22:30-23:00
↑ Konferencia-szereplések, tudományos előadások
I. Hazai előadások
[•] Gyermekkultúra és gyermekkortörténet Spanyolországban
„Gyermekek különböző és hasonló kultúrákban”
c. Gyermekkultúra Konferencia. PTE Illyés Gyula Kar,
Szekszárd, 2015. március 10.
[•] Tudós nők a 17-18. századi Európában
In: Fizel Natasa – Nóbik Attila (szerk.):
Ünnepi tanulmányok a 60 éves Pukánszky Béla tiszteletére
MTA Szegedi Akadémiai Bizottság, Neveléstörténeti Albizottság, Szeged, 2014. december 19.
[•] Nevelés- és művelődéstörténet a kompetencia alapú
tanárképzésben a Pécsi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetében
Horizontok: A pedagógusképzés reformjának folytatása
Pécsi Tudományegyetem BTK, Pécs, 2014. április 28-29.
[•] Interkulturális-összehasonlító kutatások
„A magyar neveléstudomány helyzete és tudományos irányzatai”
című szimpóziumon előadott előadás szerkesztett változata
Magyar Tudományos Akadémia, Kisterem, 2013 október 18.
[•] Teleki Blanka és a magyar leánynevelés – Szimpózium a Teleki család történelmi szerepéről,
PTE Egyetemi Könyvtár, Dél-dunántúli Regionális Könyvtár és Tudásközpont,
Pécs, 2012. október 30., 10:40-11:20
[•] Hölgyek napernyővel (Előadás).
PTE IGYK, Meilinger Zsolt felvétele, Szekszárd, 2012. május 14.
[•] Hogyan és miért tanuljunk? Al-Zarnúdzsí 800 éve írt könyvének üzenete.
Tanévnyitó professzori előadás. PTE BTK, 2011. szeptember 12.
[•] Nők a tudomány történetében. Tudományos Napok, Kaposvári Egyetem, 2011. május
[•] Könyvtári beszélgetés – Allah bölcsessége: Nevelés- és művelődés a középkori iszlámban.
Pécsi Tudásközpont, Darvasi Réka felvétele, 2011. március 31.
[•] Pedagógiai képkutatások. X. Országos Neveléstudományi Konferencia,
Új módszerek és irányok a neveléstörténeti kutatásokban című szimpózium,
Budapest, 2010. november
[•] Kultuszok és rítusok a 16. századi azték nevelésügyben.
Az MTA Pedagógiai Bizottság Neveléstörténeti albizottsága éves konferenciája
(Rítusok – ritualizáció – kultuszok) Veszprém, 2010. július 25-27.
[•] Fináczy Ernő és a nőnevelés történetének kutatása. 150 éve született Fináczy Ernő
– tudományos tanácskozás. MTA neveléstörténeti albizottsága, WJLF Pedagógia szakja
és MSZT oktatásszociológiai szakosztálya közös rendezvénye, Budapest, 2010. május 28.
[•] Nevelés- és Művelődés az Iszlámban a XII. században
Iszlám Nap 2010. a Magyarországi Muszlimok Egyháza és a Művészetek és Irodalom
Háza közös rendezvénye Pécs, 2010. május 15., 15.30-16.00
[•] Seherezádé nyomában (Nők a középkori iszlámban)
József Attila Könyvtár, Dunaújváros, 2010. május 8.
[•] Tradicionalitás és nőiség
Hindu-Magyar Kulturális Alapítvány – 10. Test és Lélek Napja c. rendezvény
Pécs, 2009. május 9.
[•] Könyvbemutató: Hölgyek napernyővel.
Közreműködik: Szirtes Gábor, Művészetek és Irodalom Háza Breuer Marcel terem,
Pécs, 2009. február 24.
[•] Hölgyek napernyővel – Nők a dualizmus kori Magyarországon (1867-1914).
Művészetek és Irodalom Háza Breuer Marcel terem, Pécs, 2009. február 24.
[•] Gyermekábrázolás az 1950-es években a Nők Lapja címoldalain.
VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Gyermekvilágok az 1950-es években
szimpózium, Budapest, 2008. november 11-13.
[•] Vallások együttélése a középkori Spanyolországban. Vallás és etnikum Közép-Európában.
A magyar Szociológiai Társaság Etnikai Kisebbségkutató Szakosztálya és az
MTA PAB Kisebbségkutató Munkabizottsága konferenciája, Pécs, 2007. november 23-24.
[•] A spanyolországi tanítóképzés történetének csomópontjai.
Az MTA Neveléstörténeti Albizottsága, az MTA PAB Neveléstörténeti Munkabizottsága,
az MTA VEAB Neveléstörténeti Munkabizottsága és a PTE IGYFK közös konferenciája.
Szekszárd, 2007. június 1-2.
[•] Kerek világ – Az egyetemes neveléstörténet kereteinek kitágítása.
Az MTA Neveléstörténeti albizottsága és az MTA-PAB Neveléstörténeti Munkabizottsága
konferenciája, Pécs, 2005. december 2-3.
[•] „Átpillantását vágyva az egésznek…” – Enciklopédikus gondolkodás a nevelés történetében
Korszellem és felelősség. Neveléstudományi gondolkodás a huszadik században.
MTA Pedagógiai Bizottság Neveléstörténeti Albizottsága,
Debreceni Egyetem, DEAB, Debrecen, 2004. november 19.
[•] Gondolatok az egészségről — az ókortól a 18. századig.
Egészségfelfogás a történelemben Egészségpszichológia a gyakorlatban konferencia,
Pécs, MTA-PAB, 2004. november 12.
[•] „Fátyolos” problémák – Európa oktatásügye és a muszlimok.
In: IV. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2004. október 20-22.,
Lehmann Magdolna – Nikolov Marianne (szerk.):
Tanulás, kommunikáció, nevelés : Program : Tartalmi összefoglalók,
Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság, Budapest, 2004. 239. o.
[•] Gyermekek a történelemben. Óvodatörténeti Konferencia, Pécs, 2004. március 18.
[•] Miguel Unamuno emlékezete. A Pedagógiai Társaság Neveléstörténeti Szakosztálya és az
MTA Pedagógiai Bizottsága Neveléstörténeti Albizottsága közös felolvasóülése,
Budapest, 2003. december 5.
[•] Gyermekkortörténet Spanyolországban. III. Országos Neveléstudományi Konferencia,
Gyermekkortörténeti Szimpózium. MTA, Budapest, 2003. október 9-11.
[•] Muszlim pedagógiai gondolkodók a középkorban.
A Magyar Pedagógiai Társaság Neveléstörténeti Szakosztálya és az MTA Pedagógiai Bizottsága
Neveléstörténeti Albizottsága közös felolvasóülése, Budapest, 2002. december
[•] Zarándoklatok és tanulmányutak az iszlám világában.
Mandulavirágzási Tudományos Napok, PTE, Pécs, 2002. március 05.
[•] Gyermekkép Magyarországon az 1950-es évek első felében.
I. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2001. október 25-27.
[•] A nők helyzete Magyarországon az 1950-es évek első felében.
Dunaújváros 50 éves – emlékkonferencia. Dunaújváros, 2000. május 2.
[•] XX. század – A gyermek évszázada (?). Óvodai Napok, Kaposvár, 2000. április 14.
[•] Kreatív sokszínűség. Tanári konferencia a kreativitásról; Lengyeltóti, 2000. március 13.
[•] Neveléstörténeti kutatások Baranya megyében 1990-1997.
MTA-PAB, neveléstörténeti felolvasóülés, Pécs, 1997. október 17.
[•] Tudományrendszerezés, tanulmányi tervek a középkori iszlám világban.
MTA-PAB, neveléstörténeti felolvasóülés, Pécs, 1997. október 17.
[•] A kisgyermeknevelés története Nyugat-Európában – Adalékok
a középkortól a XIX. század végéig.
In: Komlósi Ákos (szerk.): A szocializációs zavarok korai megelőzése – primér prevenció
a 0-3 éves korosztály körében, valamint a szakemberképzés lehetőségei és feladatai
a korai megelőzés érdekében.
Kisgyermeknevelési konferencia, Pécs, 1992
[•] Juan Luis Vives, spanyol humanista
Évfordulók a nevelés történetében, MTA Neveléstörténeti albizottsága, Budapest, 1992.
[•] Baranya megye katolikus iskolái az I. világháború idején
Neveléstörténeti felolvasóülés, MTA-PAB, Pécs, 1991.
[•] Gőbel János György, székesfehérvári néptanító életútja.
Neveléstörténeti felolvasóülés, MTA-PAB, Pécs, 1989.
II. Nemzetközi konferencia-szereplések
[•] A neveléstörténet helye és szerepe a kompetencia alapú pedagógusképzésben
„Korszerű szemlélet a tudományban és az oktatásban” c. Nemzetközi Tudományos Konferencia,
Plenáris előadás, Selye János Egyetem Konferencia-központ,
Hradná 2, 945 01 Komárno, 2016. szeptember 13.
[•] La guerra y la psique del niño / War and the Child’s Psyche
ISCHE XXXVI. konferenciája, London, 2014. július 23-26.
Education, War & Peace, International Standing Conference for the History of
Education 36 (ISCHE), Institute of Education, University of London, 23-26 july 2014,
Abstract Book, p. 169-171.
[•] Western influences and national characteristics of the 18th century Hungarian women.
education literature. ISCHE XXXIV. konferenciája, Genf, 2012. június 28.
Internationalization in education (18th – 20th centuries) International Standing Conference
for the History of Education 34 (ISCHE), Society for the History of Children and Youth
& Disability History Association, 27-30 juin 2012 Geneva, Abstract Book, p. 125.
[•] Utópiák a neveléstörténetben, nevelés az utópiákban.
Nemzetközi tanácskozás, PTE, Pécs, 2009. december 4.
[•] Special Education in Nineteenth Century Spain.
Nemzetközi neveléstörténeti tanácskozás, Eger, 2009. október 2-4.
[•] Les idées de réforme d’ János Apáczai Csere sur l’éducation populaire au 17e siècle.
31st session of the International Standing Conference for the History of Education (ISCHE 31),
August 26-29, Utrecht University, 2009
[•] Los comienzos de la educación especial o pedagogía curativa en Hungría en el siglo XIX.
XV Coloquio de Historia de la Educación: El largo camino hacia una Educación Inclusiva.
(La Educación Especial y Social del siglo XIX a nuestros días)
Pamplona, 2009. június 29 – július 1.
[•] A spanyolországi cigányság a 19. századi magyar nyelvű nyomtatt forrásokban
Cigányság a hispán világban. MTA Magyar-Spanyol Történész Vegyesbizottság és
MTA SZAB Hispanisztika Munkabizottsága nemzetközi konferenciája.
Szeged, 2008. október 30-31.
[•] Children’s representation in the 1950s on the title leaves of the
journal Nők Lapja (Magazine for Women)
Kinderdarstellung in den 1950er Jahren auf den Titelblättern der Zeitschrift „Nők Lapja”
Neveléstudomány – iskola – gyermekkor Közép-Európában (1948-2008).
Nemzetközi Szimpózium, Eger, 2008. október 2-4.
[•] Pedagógiai sajtó a dualizmus kori Baranyában.
I. Nemzetközi neveléstörténeti konferencia, Fürstenfeld, 2006. május
[•] La medicina precolombina y su influencia en Europa del siglo XVI
(algunos datos y aspectos) Viejos y nuevos encuentros entre Europa y América Latina:
II. Encuentro en Pécs de Investigadores del Mundo Iberoamericano. 2005. május 2-6.
[•] La mujer azteca. I. Encuentro Internacional en Pécs de Latinoamericanistas
de Europa Central, Pécs, 2003. április 4-5.
[•] Nevelésügy az aztékok körében Sahagún művei tükrében.
I. Pécsi Latinamerikanista Találkozó – Tudományos szeminárium, 2002. április 19.
[•] El reflejo de los cambios históricos del siglo XX en los libros de texto
en Hungría ISCHE XXII. konferenciája, Alcalá de Henares, 2000. szeptember 7.
[•] La historia de la educación en Hungría
La Educación Comparada, Universidad de Salamanca, Spanyolország, 1999. április 27.
[•] Új iskolák a századelő Magyarországán. Nemzetközi pedagógiai tanácskozás, Galánta, 1996.
[•] La presse féminine en Hongrie dans la deuixième moitié du XIX-e siècle.
MTA Magyar-Francia Történész Vegyesbizottság konferenciája, Pécs, 1996.
↑ Bevezetők, előszavak, köszöntők
[•] Bevezetés. In: Hüber Gabriella Margit – Nagy Adrienn – Takács Zsuzsanna Mária (szerk.):
Szakmai életút-lapozgató IV. Válogatás Kovács Sándor írásaiból.
PTE BTK NI, Pécs, 2013. 11-12. o.
[•] Előszó. In: Molnár-Kovács Zsófia (szerk.): Szakmai életút-lapozgató III.
Vastagh Zoltán emlékkötet. PTE BTK NI, Pécs, 2012. 9-10. o.
[•] Bevezetés. In: Molnár-Kovács Zsófia (szerk.): Szakmai életút-lapozgató II.
Komlósi Sándor emlékkötet. PTE BTK NI, Pécs, 2011. 13-15. o.
[•] Bevezetés. In: Bohonya Réka – Molnár-Kovács Zsófia (szerk.): Szakmai életút-lapozgató.
Várnagy Elemér köszöntése 80. születésnapján.
PTE BTK NI, Pécs, 2010. 11-12. o.
Vélemény, hozzászólás?